FIFA EXTENDS DEAL WITH TELEMUNDO THROUGH 2026 FIFA WORLD CUP™

Search form

FIFA EXTENDS DEAL WITH TELEMUNDO THROUGH 2026 FIFA WORLD CUP™

February 12, 2015

FIFA has extended its deal with Telemundo and NBC UNIVERSO, making them the exclusive U.S. Spanish-language broadcasters of FIFA World Cup™ tournaments through 2026.

“We’re very pleased that FIFA allowed us to extend our deal as the exclusive U.S. Spanish-language broadcaster of FIFA World Cup™ tournaments through 2026,” said Joe Uva, Chairman of Hispanic Enterprises and Content, NBCUniversal.  “This unprecedented agreement gives our Telemundo and NBC UNIVERSO viewers and digital consumers more of the world’s best soccer for the next twelve years."

In addition to the 2026 FIFA World Cup™, the extended agreements cover the following tournaments:

FIFA Women’s World Cup 2023, FIFA U-20 World Cup 2023 and 2025, FIFA U-17 World Cup 2023 and 2025, FIFA Beach Soccer World Cup 2023 and 2025, FIFA Futsal World Cup 2024, FIFA U-20 Women’s World Cup 2024 and 2026, FIFA U-17 Women’s World Cup 2024 and 2026, and FIFA Confederations Cup 2025.

*****************

La FIFA ha ampliado su acuerdo con Telemundo y NBC UNIVERSO convirtiendo a ambas en las exclusivas emisoras estadounidenses en español de los torneos de la Copa Mundial de la FIFA™ hasta el 2026.

"Estamos muy contentos de que la FIFA nos haya permitido ampliar nuestro acuerdo como la emisora estadounidense exclusiva en español de los torneos de la Copa Mundial de la FIFA™ hasta el 2026", dijo Joe Uva, Presidente de Empresas y Contenido Hispano de NBCUniversal. "Este acuerdo sin precedentes da a nuestros televidentes de Telemundo y NBC UNIVERSO, al igual que a los usuarios digitales, más del mejor fútbol del mundo para los próximos doce años."

Además de la Copa Mundial de la FIFA 2026™, los acuerdos extendidos cubren los siguientes torneos:

La Copa Mundial Femenina de la FIFA 2023, La Copa Mundial Sub-20 de la FIFA 2023 y 2025, la Copa Mundial Sub-17 de la FIFA 2023 y 2025, la Copa Mundial de Fútbol de Playa de la FIFA 2023 y 2025, la Copa Mundial de Fútbol Sala de la FIFA 2024, Copa Mundial Sub-20 Femenina de la FIFA 2024 y 2026, la Copa Mundial Sub-17 de la FIFA 2024 y 2026, y la Copa FIFA Confederaciones 2025.